القائمة الأقباط اليوم أبحث
أهم الأخبار

مفيش أدوار خادشة للحياء.. أحمد زاهر يضع الخطوط الحمراء لبناته في الفن

كشف افنان أحمد زاهر عن الخطوط الحمراء التي يضعها لبناته في الفن، وذلك خلال لقائه في برنامج "كلام نواعم" الذي يعرض عبر قناة mbc1.

مفيش أدوار خادشة للحياء.. أحمد زاهر يضع الخطوط الحمراء لبناته في الفن

وقال أحمد زاهر: "قايل لبناتي على خطوط حمراء في التمثيل أنا شخصيا معملتهاش هما من غير ما أنا أقول لما يلاقوا دور جايلهم فيه حاجة بيعتذروا".

أحمد زاهر يضع الخطوط الحمراء لبناته في الفن

وتابع : "مش بحب الأدوار الخادشة للحياء، وشايف أن ملهاش معنى قلت لهم أنا شخصيا أهو راجل عمري ما عملت الحاجات دي فهما مش هيعملوها وأنا لو مش موجود لو ميت هما هيرفضوا الحاجات دي ومجتمعاتنا الشرقية بقت بتنفر من الحاجات دي".

ووجه أحمد زاهر على رسائل لبناته خلال البرنامج والبداية مع "ليلى" وقال لها: "أنا فخور بيكي أوي لأنها فاجئتني في مسلسل "أعلى نسبة ماهدة" وأنا مقعدتش معاها في أي مشهد لأني كنت بصور، انبهرت بأدائها

مكنتش متوقع عمرها ما شافت الناس دي ولا ليها صاحبة قريبة من الشخصية دي، أنا شهادتي مجروحة لكن ابهرتني، بقولها ركزي في اختياراتك اللي جاية، وبالنسبة إنها داخلة على مرحلة خطوبة وجواز بقولها حبي

جوزك واديله من قلبك لأنه هيبقى شريك حياتك المستقبلي، اختاري أدوارك بعناية جدا لأن الحمد لله عايشة في خير أبوكي فمش محتاجة لفلوس وعايزة تشتغلي يبقى تنقي النجاح اللي حصل السنة دي لازم له استمرارية".

أحمد زاهر يوجه رسالة لابنته ملك

فيما قال أحمد زاهر لابنته ملك: "أكتر واحدة في بناتي شرباني أنا كممثل من وهو صغيرة، بتتقمص الدور بشكل رهيب زيي يمكن لسه مجاش الدور المهم العبقري اللي يبين ده بس إن شاء الله يجي، هي شبهي في التمثيل وبتتقمص وتدخل في الشخصية متعرفش تخرج منها، هي حنونة بشكل غير عادي وحنيتها دي ممكن يتضحك عليها بسهولة حنينة وطيبة زيادة عن اللزوم وعايز أقولها شدي شوية".

بصراحة
16 ابريل 2024 |