القائمة الأقباط اليوم أبحث
أهم الأخبار

فتاه تتهم الشيخ عبدلله رشدي بإغتصابها : وثقت فيه لإنى كنت فاكراه رجل دين - صور

قالت فتاة تُدعى "جيهان" ان الشيخ عبدالله رشدي، هتك عرضها داخل شقة سكنية بمدينة العبور.

فتاه تتهم الشيخ عبدلله رشدي بإغتصابها : وثقت فيه لإنى كنت فاكراه رجل دين - صور

وكتبت جيهان عبر حسابها على فيسبوك :" انا جيهان، انا صْحية من ضمن صْحايا الشيخ عبدالله رشدي، سيدة عربية وحاليا مستقرة في دولة اوربية وزيي زي البعض منكم كنت من ضمن محبين ومتابعين الشيخ عبدالله رشدي

الموضوع: من فترة كبيرة دخلت كلمته في استشارة دينيه بخصوص ناس مقربين ليا ورد عليا عادي وبعدها تابع معايا لحد ما الموضوع خلص وكملنا مع بعض ك معارف عادية.

وبدات أعجب بيه وطلب مني اني اقابله في مصر عشان نتعرف اكتر واتفقنا انو لو تم التوافق هنتجوز بشكل رسمي.

اتفقنا نعمل عقد شرعي عشان بس لو تواجدنا مع بعض او سلمنا علي بعض او اتكلمنا في حاجه خصوصية وكل التفاصيل دي تبقي حلال.

بس شرطت انه مايتعرضليش ولا يلمسني وعاهدني انه مش هيلمسني وبعدها مشيت في اجراءات السفر ونزلت مصر واستقبلني في المطار كنت حاجزة شقه ومعاد اخلاء الشقه دي عارض اليوم الي نزلت فيه ف كلم حد من اصحابه واخد منه مفاتيح الشقه اللي تخص صديقه في العبور عشان اقعد فيها ولما روحت هناك.

ولما روحت هناك قالي هقعد بس معاكي خمس دقايق نرتاح من المشوار انا بحكم اني عايشه في اوروبا والمجتمعات الغربية مفيهاش خوف في المواقف اللي زي ذي فقولت اكيد مش هيعمل حاجه في الخمس دقايق دول وهو راجل دين اكيد بيخاف ربنا.

عمل هو الاتفاق بشكل شفوي بدون اي ورق واتصل باتنين شهود مشايخ دكاترة في جامعة الازهر دكتور احمد البصيلي دكتور بجامعة الازهر ودكتور اخر اسمه احمد بس لا اتذكر اللقب شهدوا علي الاتفاق بشكل شفوي بردو وانا أكدت عليه انو مينفعش يلمسني احنا عملناه فقط عشان الحرمانية على حسب كلامه .

وبعد ما تم العقد خالف العهد ده وىـْْعدي عليا بدون موافقتي وبعد محاولات كتير إهاىْـة وهىـْْك عرض عرفت اخلص من ىـْْعديه عليا الي كان بكل عنف وسادية .

وبعدها فضلنا علي تواصل من بعيد عشان ادْيته ليا وبعدها اعتذر وقال ان مكنش قصده يعمل كده ورضاني وصالحني وكان بيقابلني بعدها في مدينة نصر وفي مدينتي وفي الشارع، عشان ده ميحصلش تاني واخر يوم كان متغير معايا جدا وكان لطيف وقالي انه متمسك بيا واتفقنا اننا هنكمل في العلاقة عشان نفهم بعض اكتر .

ووصلنا لحل اننا هناخد وقت نتعرف فيه علي بعض اكتر ومشيت سافرت وسبت مصر وبعدها بكام يوم وبدون اي سبب قالي احنا لازم ننهي الموضوع ده باي شكل انا مش فاضيلك وبعدها قالي انتي من النهاردة انتي حرة الي هو كده انتي طالق بس مقالش طالق .

تعبت ىـْفسيا وصعبت عليا نفسي وبقت دماغي تفكر كتير طيب ليه عملت كل ده طالما مش عايزني ومعندكش وقت ليا.

لحد ما فكرت اشتكي لاهله عشان غدر بيا واستغفلني ودي بالنسباله كانت جوازة متعه وتواصلت مع اخواته واول ما كلموه حلف علي المصحف انه ميعرفنيش .

وبعدها تواصلت مع مراته من اكونتها الشخصي الي عليه اولادها وعيلته وفي كل التفاصيل دي هتلاقوها في فيديو الشاشه الي نزلته .

وبعد ما تواصلت مع مراته اكتشتف ان انا مش اول واحدة يحصل معاها كده وان انا مش اخر واحدة كمان وبعد مامشيت من مصر كان في واحده تاني غيري معاه .

كلمته اقوله انا عايزة حقي قالي اعملي الي انتي عايزاه وخلاص ضاع حقي وضاع حق البنات الي بيتم الىـْْلاعب بيهم كل كام يوم الي هو بيفْتل صوتهم وحقوقهم بشعبيته وشهرته ومنصبه وان محدش هيصدق كلامهم ولا كلامي.

وبما ان هو فوق القانون ف انا سلمت امري لله وانا خصيمة عبدالله رشدي يوم القيامه ومش مسامحه في حقي ولا هسامح فيه لحد يوم الدين وعند الله تجتمع الخصوم.

ولو في حد مشكك في كلامي هقولك ده حقك وانا مش هجبر حد علي انه يصدقني بس تقدر تراجع الفيديوهات والفيديو الي خارج من صفحة مراته ام اولاده وبتاكد اني مش اول واحدة يحصل معاها كده وبعدها احكم وقبل ماتحكم اتاكد عشان دي اعراض ناس حقها هيضيع بسبب شهادتك ورائيك وعند الله تجتمع الخصوم #عبدالله_رشدي_مغتصب.

انا جيهان، انا صْحية من ضمن صْحايا الشيخ عبدالله رشدي، سيدة عربية وحاليا مستقرة في دولة اوربية وزيي زي البعض منكم كنت...

Posted by Gege Gege on Wednesday, August 17, 2022
أقباط متحدون
18 اغسطس 2022 |