القائمة الأقباط اليوم أبحث
أهم الأخبار

بعد العثور عليها نائمة داخل احدى السيارات.. تفاصيل رحلة البحث عن طفلة التجمع الخامس.. ووالدها : اللي لمس بنتي مش هسيبه

​ ما بين البحث والاستغاثات على منصات التواصل الاجتماعي، استطاعت أسرة طفلة التجمع الخامس خديجة التي اختفت في لحظات من أمام والدتها، العثور عليها ملقاة بجوار سيارة بالقرب من منزلهم المتواجد بالمنطقة الثالثة، بحسب ما أعلنه والدها عبدالله مصطفى، عبر صفحته الرسمية بمنصة التواصل الاجتماعي فيس بوك.

بعد العثور عليها نائمة داخل احدى السيارات.. تفاصيل رحلة البحث عن طفلة التجمع الخامس.. ووالدها : اللي لمس بنتي مش هسيبه

تفاصيل العثور على طفلة التجمع الخامس

وبعد أكثر من 3 ساعات من البحث المتواصل وتدخل الشرطة، كتب والد الطفلة خديجة، عبر فيس بوك: الحمدلله وبفضل الله وحده لقيناها مرمية نايمة في عربية من عربيات البيوت اللي جنبنا، اللي خطفها رجعها.

وبعد وقت وجيز، تحدث الأب عن بعض التفاصيل المرتبطة بعثوره على ابنته خديجة البالغة من العمر 8 سنوات، موضحا: خديجة اتخطفت ده مفيهوش شك، وإحنا ماشيين في المسار القانوني واللي لمس بنتي مش هسيبه، ومش هسيبه يعمل كده في طفل تاني.

الحمدلله أولا وأخيرا اللي استجاب لدعائنا ورجعلنا خديجة. وأحب أشكر كل شخص سواء كان صديق أو صديق لصديق أو واحد ميعرفناش...

Posted by Abdullah Mostafa AbdelBaky on Tuesday, May 24, 2022

الحالة النفسية للطفلة خديجة

أما بخصوص الحالة النفسية للطفلة، أوضح والدها أنها لم تستوعب ما حدث معها، قائلا: هي مش مجمعة اللي حصل واحنا مش عايزين نهوّل الوضع في دماغها، وطبعا هيتم العرض على أخصائي نفسي.

وعن تفاصيل اختفاء الطفلة خديجة، أوضحتها والدتها خلال حديثها مع الوطن، قائلة: كنت نازلة من عربيتي، وبنتي الصغيرة على إيدي والكبيرة اللي اتخطفت بقولها تعالي ورايا، بمجرد ما بصيت قدامي ولسه برجع أبص عليها تاني ملقتهاش.

و قامت أسرة الطفلة بإبلاغ الشرطة وإطلاق عددا من الاستغاثات عبر منصة التواصل الاجتماعي فيس بوك؛ لتتصدر قصتها قائمة التريندات في وقت قصير.

ألوان - الوطن
25 مايو 2022 |