القائمة الأقباط اليوم أبحث
أهم الأخبار

مفاجأة في واقعة التوائم الخمسة: الزوج سبق له الزواج وانفصل بعد 9 سنوات بدون إنجاب

مفاجأة في واقعة التوائم الخمسة: الزوج سبق له الزواج وانفصل بعد 9 سنوات بدون إنجاب
​ لم يتخيَّل محمود رجب ابن محافظة طنطا، أن معاناته من عدم الإنجاب ستتحول إلى عائلة كبيرة من الأطفال خلال سنوات قصيرة، بعد الانفصال عن زوجته الأولى، عقب ولادة 5 توائم دفعة واحدة.

الطريق إلى التوائم الخمسة

محمود رجب، البالغ من العمر 52 عامًا، عانى لسنوات طويلة من عدم الإنجاب من زوجته الأولى، وفقا لما رواه خلال حديثه لـ الوطن: مراتي الأولى كانت حامل، بس فقدت ابنها في الشهر الخامس، وحاولنا 9 سنين على أمل أننا نخلف بالحقن المجهري، بس محصلش نصيب.

إصرار والدة رجب على رؤية حفيد لها، دفعته للزواج من مروة سيد: عرضت الموضوع على مراتي الأولى لكنها رفضت وطلبت الطلاق، وبعد الانفصال عنها اتجوزت من مروة اللي كانت حامل من زوجها اللي مقعدتش معاه غير 3 شهور وسابته.
أول ظهور لأم التوائم الخمسة: بقى معايا 8 أطفال ومش محتاجة غير دعاء الناس ليا

أول ظهور لأم التوائم الخمسة: بقى معايا 8 أطفال ومش محتاجة غير دعاء الناس ليا

Posted by ElWatan Newsجريدة الوطن on Saturday, May 21, 2022

كانت تعاني من مرض خبيث.. وعلاجها إنها تبقى حامل

مروة سيد، البالغة من العمر 30 عاما، حوَّلت المنزل إلى أسرة كبيرة من الأطفال بعد دخولها بفترة قصيرة، بحسب رجب: اتجوزت من مروة وخلفنا بنتين وبقا معانا 3، بس هي كان عندها مرض اسمه الغدة كانت بتاخد له علاج فيه مادة منشطة ده اتسببلها إن يجيلها مرض خبيث في الثدي وبعد كده نقل على الرحم، فالدكاترة قالولها حلك الوحيد تبقي حامل.

ولعبت الصدفة دورها مع رجب وزوجته، بعد مفاجأتهما بأنها حامل في 5 أطفال: الدكاترة كانوا محتارين الأول يقولولها اتنين، وبعدين يقولولها 3، لغاية ما فيه دكتور قالها 5 أطفال، وفعلا خلفت 5 النهاردة.
ألوان - الوطن
| 21 مايو 2022